Sähköinen varaus ja kaupankäynti

JM:llä asunnon varaaminen sekä asunnon ostaminen eli kauppakirjojen allekirjoittaminen on mahdollista sähköisesti, vaikka omalta kotisohvalta käsin. Tutustu prosesseihin tarkemmin tällä sivulla!

Digitaalinen varausjärjestelmä

Digitaalinen varausjärjestelmä toimii kohteen ollessa ennakkomarkkinoinnissa.

Varausjärjestelmän kautta kohteesta voi varata yhden asunnon. Useamman asunnon varaaminen tapahtuu ottamalla yhteyttä Asuntomyyntiimme.

Näin digitaalinen varaus etenee:

  • Halutun vapaan asunnon kohdalla klikataan vihreää Tämä asunto on varattavissa -banneria ja sen jälkeen Varaa asunto -painiketta. Varausehdot löytyvät vihreän Varaa asunto -painikkeen vierestä.
  • Varausjärjestelmän lomakkeelle täytetään varaajan tai varaajien tiedot, jonka jälkeen järjestelmä ohjaa eteenpäin varaussopimuksen allekirjoittamiseen ja varausmaksun (1000€) maksamiseen.
  • Järjestelmässä asiakas pääsee tutustumaan allekirjoitettavaan varaussopimukseen ja siihen liittyviin asiakirjoihin: kohteen hinnastoon, rakennustapaselosteeseen ja asemakaavaotteeseen määräyksineen.
  • Allekirjoittaminen tapahtuu vahvalla tunnistautumisella omilla pankkitunnuksilla, joita käytetään palvelussa useaan kertaan. Pankkitunnusten avulla asiakas tunnistautuu sekä lukee ja allekirjoittaa vaadittavat asiakirjat.
  • Allekirjoitusprosessissa asiakas tai asiakkaat, mikäli allekirjoittavia tahoja on useampia, allekirjoittavat varaussopimuksen ensin. Sen jälkeen allekirjoitusvuoro on JM Suomella.
  • Varausmaksu suoritetaan prosessin yhteydessä omassa verkkopankissa.
  • Allekirjoitusprosessissa asiakkaalle luodaan automaattisesti Omat sivut JM Suomen verkkosivustolle. Sivuille rekisteröityminen ja kirjautuminen tapahtuu helposti pankkitunnuksilla.
  • Varaussopimus ja siihen liittyvät viralliset asiakirjat tallentuvat automaattisesti Omille sivuille. Asiakas voi helposti tarkastella omia asiakirjojaan sekä seurata allekirjoitusprosessin statusta koska tahansa.
  • Asiakas saa allekirjoitusprosessin vaiheista myös tiedon sähköpostiinsa.

 

Etu VIP-asiakkaillemme

VIP-asiakkaamme, eli kohteistamme etukäteen kiinnostuksensa ilmoittaneet, pääsevät varaamaan haluamansa asunnon jo ennen julkisen ennakkomarkkinoinnin aloitusta.

Ennakkomarkkinointiin lähtevän kohteen VIP-asiakkaat saavat sähköpostitse muita ennen hinnaston ja esitteen tutustuttavakseen. Samalla VIP-asiakkaat saavat tiedon, milloin asunnot julkaistaan varattaviksi kohteen verkkosivuilla. Näin VIP-asiakkailla on mahdollisuus varata toiveidensa mukainen asunto jo noin viikkoa tai kahta ennen julkista ennakkomarkkinointia.

VIP-asiakkaaksi pääset ilmoittamalla kiinnostuksestasi yhteystietolomakkeella kohteiden sivuilla.

Sähköinen kaupankäynti

Kaupanteon lähestyessä asuntomyyjämme ovat asiakkaisiin yhteydessä sopiakseen sopivan kaupantekotavan ja -ajan. Asiakkaillamme on nyt mahdollisuus allekirjoittaa kauppakirjat sähköisesti, jolloin kaupanteko sujuu nopeasti ja helposti ilman lähikontaktia.
 
Sähköinen allekirjoitus on turvallinen ja juridisesti sitova tapa allekirjoittaa digitaalinen asiakirja. Allekirjoittaja tunnistetaan sähköisen järjestelmän kautta verkkopankkitunnuksilla, ja hänet valtuutetaan allekirjoittamaan tietty asiakirja.
 
Allekirjoituspalvelun käyttöä varten ei tarvitse asentaa erillistä ohjelmaa tai sovellusta, ja palvelun käyttö onnistuu useimmilla selaimilla ja mobiililaitteilla.


Näin sähköinen kaupankäynti etenee

  • Asiakas saa asuntomyyjältä sähköpostitse kutsun allekirjoittamaan kauppakirjan sähköisesti. Sähköpostissa on suora linkki allekirjoituspalveluun. 
  • Allekirjoittaminen tapahtuu vahvalla tunnistautumisella omilla pankkitunnuksilla, joita käytetään palvelussa useaan kertaan. Pankkitunnusten avulla asiakas tunnistautuu sekä lukee ja allekirjoittaa kaupanteon asiakirjat.
  • Allekirjoituspalvelussa asiakas pääsee tutustumaan allekirjoitettavaan kauppakirjaan liitteineen: Asuntokohtaiset tiedot sisältää juuri omaan asuntoon liittyvät asiakirjat, Yhtiökohtaiset tiedot yhtiön yhteiset asiakirjat ja Täydentävät tiedot muita yhtiöön liittyviä asiakirjoja. Allekirjoitusprosessissa asiakas vahvistaa saaneensa ja lukeneensa kauppakirjan liitteineen.
  • Allekirjoitusprosessissa asiakas tai asiakkaat, mikäli allekirjoittavia tahoja on useampia, allekirjoittavat kauppakirjan ensin. Sen jälkeen allekirjoitusvuoro on JM Suomella.
  • Allekirjoitusprosessissa asiakkaalle luodaan automaattisesti Omat sivut JM Suomen verkkosivustolle. Sivuille rekisteröityminen ja kirjautuminen tapahtuu helposti pankkitunnuksilla.
  • Kauppakirja ja siihen liittyvät viralliset asiakirjat tallentuvat automaattisesti Omille sivuille. Asiakas voi helposti tarkastella omia asiakirjojaan sekä seurata allekirjoitusprosessin statusta koska tahansa.
    Kauppakirja on EU:ssa laajalti käytetyn virallisen PAdES-standardin mukainen dokumentti, joka on luettavissa helposti PDF-muodossa ja välitettävissä kolmansille osapuolille.
  • Asiakas saa allekirjoitusprosessin vaiheista myös tiedon sähköpostiinsa.