JM Suomi Oy aloittaa asuntojen rakentamisen Espoon Tapiolaan

News 7.3.2017 14.27

JM Suomi Oy on hankkinut tontin Tapiolan ydinkeskustasta, osoitteesta Kauppamiehentie 4. Tontille rakennetaan viisikerroksinen kerrostalo.

Tontti tunnetaan Tapiolan entisen terveysaseman tonttina ja tällä hetkellä se on käytössä väliaikaisena pysäköintialueena.

Tontille rakennetaan asemakaavan mukaisesti puistoon rajoittuen kaksiportainen ja viisikerroksinen kerrostalo, jonka alla sijaitsee pysäköintihalli. Asuntoja on 44 kpl, 34 m² alkovillisesta yksiöstä 93 m² tilavaan kolmioon. Yhtiö rakennetaan omalle tontilleen.

Uusi asuintalo tulee istumaan hyvin lähimaisemaansa ja Tapiolan kulttuurihistorialliseen ilmeeseen.

”Asunto Oy Tapiolan Taika sovitetaan alueen kulttuurimaisemaan luontoa ja ympäristöä arvostaen, säästäen kalliot ja käkkärämännyt. Rakentamisen laatu korostuu esimerkiksi paikalla valetuissa välipohjissa, lattialämmityksissä, isoissa parvekkeissa ja niiden liukuovissa. Arkkitehtuurin lisäksi talosta tulee tapiolalainen myös valaistuksen myötä – Kulttuurikeskuksen, kirkon ja muiden julkisten rakennusten upea iltavalaistus jatkuu talon julkisivujen ja sisäänkäyntien korostusvalaistuksessa. Olemme ylpeitä päästessämme jatkamaan Tapiolan arvokasta historiaa,” sanoo projektinjohtaja Petteri Karling.

Talon rakentaminen aloitetaan maanrakennus- ja louhintatöillä loppukeväällä 2017. Ennakkomarkkinointi alkanee huhtikuussa 2017.

Lisätietoa:

Markus Heino, toimitusjohtaja
JM Suomi Oy
markus.heino@jmoy.fi

JM Suomi Oy on osa JM AB –konsernia, joka on Pohjoismaiden johtava asuntojen rakentaja ja asuinalueiden kehittäjä. Konsernilla on toimintaa Ruotsissa, Suomessa ja Norjassa. Toiminnan pääpaino on asuntojen uudistuotannossa pääkaupunkiseuduilla ja isoissa kasvukeskuksissa. JM pyrkii toiminnassaan pitkäjänteisyyteen ja toteuttaa kestävän kehityksen periaatteita. Konsernin liikevaihto on noin 1,6 miljardia euroa ja sillä on noin 2 400 työntekijää. Yhtiö on noteerattu NASDAQ Tukholman Large Cap -listalla. JM Suomi Oy on perustettu vuonna 2006.

www.jmoy.fi
www.jm.se