JM asuntokehittäjäksi Herttoniemessä, ostaa kiinteistön

News 5.8.2019 7.45

JM ostaa keskeisellä paikalla sijaitsevan teollisuuskiinteistön Herttoniemestä, Helsingistä. Kauppa kirjataan vuoden 2019 kolmannelle neljännekselle. Kaupan arvo on noin 34 miljoonaa euroa. Uusi lainvoimainen asemakaava mahdollistaa 1000 asunnon kehittämisen nyt hankitulle kiinteistölle.

Kauppa raportoidaan vuoden 2019 kolmannella neljänneksellä JM International -liiketoiminta-yksikössä. Nyt tehdyn kaupan myötä JM omistaa koko kiinteistön ja saa samalla alue-kehityskohteen 1000 asunnon rakentamiseksi Herttoniemessä.

– Kiinteistö sijaitsee hyvällä paikalla Herttoniemessä lähellä palveluita ja kävelymatkan päässä sekä metroasemalta että bussiyhteyksistä. Tämä on yksi ensimmäisiä isompia strategisia hankintojamme, missä olemme olleet mukana jo laatimassa asemakaavaa. Olemme iloisia siitä, että asemakaava on nyt saanut lainvoiman, ja pääsemme kehittämään tavoitteenamme ollutta uutta elävää kaupunginosaa. Ensimmäisen hankkeen myynnin aloitus on suunniteltu syksyksi, kertoo Markus Heino JM Suomen toimitusjohtaja.

JM suunnittelee kaikki uudet asuntonsa Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa Joutsenmerkin kriteerejä noudattaen. JM on näin ollen ensimmäinen pohjoismainen rakennusyhtiö, joka sertifioi koko omaperusteisen asuntotuotantonsa pohjoismaisen ympäristömerkin, Joutsenmerkin mukaisesti.

Lisätietoa:
Markus Heino, toimitusjohtaja JM Suomi Oy, 040 500 1263