100 uutta asuntoa nousee Herttoniemeen

News 25.11.2015 8.52

JM Suomi Oy on allekirjoittanut Sponda Oyj:n kanssa sopimuksen tontin ostamisesta Herttoniemestä. Tehdyn sopimuksen arvo on noin 5 milj. euroa ja tavoitteena on aloittaa rakentaminen alueella vuonna 2017.

Nyt ostettu tontti sijaitsee Helsingin keskustasta nähden Itäväylän oikealla puolella lähellä tulevaa uutta lähipalvelukeskus Hertsiä sekä metroasemaa.  Alueella on tällä hetkellä enimmäkseen teollisuustoimintaa. Tontille tulee nousemaan noin 100 uutta asuntoa. Asemakaava työ on jo käynnissä ja kaupungin tavoitteena on saada uusi kaava hyväksytyksi vielä vuoden 2016 aikana.

- Odotamme innolla ja hyvillä mielin, että pääsemme kehittämään uutta Herttoniemeä yhdessä alueen muiden toimijoiden kanssa. Uskon, että koko alueesta kehittyy elävä uusi keskusta, jonka houkuttelevuutta teollinen tausta rosoisuudessaan vain kasvattaa, JM Suomi Oy:n toimitusjohtaja Markus Heino kertoo.

Lisätietoja:
Markus Heino, toimitusjohtaja JM Suomi Oy, +358 40 500 1263, markus.heino@jmoy.fi
Martin Asp, affärsenhetschef JM Utland, +46 8 782 89 85

JM Suomi Oy kuuluu pohjoismaisessa pörssissä listattuun JM AB –konserniin, joka on yksi Pohjoismaiden johtavista asuntojen ja asuinalueiden kehittäjistä. Toiminta keskittyy asuntojen uudistuotantoon halutuilla alueilla kasvukeskuksissa Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Belgiassa. Konsernin liikevaihto on noin 1,3 mrd. euroa ja henkilökuntaa on 2300. JM Suomi Oy on perustettu vuonna 2006.

Internet
www.jmoy.fi