JM myi Helsingin Tankovainioon rakennettavia kerrostaloyhtiöitä NREP:lle

News 23.8.2016 8.52

JM Suomi on solminut NREP:n kanssa sopimuksen Helsingin Tankovainion alueelle rakennettavien kahden kerrostaloyhtiön kaupasta.

Asunto Oy Helsingin Metsäkedon ja Asunto Oy Helsingin Pihanurmen maanrakennustyöt käynnistyivät loppukeväällä 2016. Rakentaminen aloitettiin Pihanurmesta, molemmat projektit kokonaisuudessaan ovat valmiita vuoden 2017 kesällä. Asunto Oy Helsingin Metsäketo ja Asunto Oy Helsingin Pihanurmi ovat JM Suomi Oy:n kolmas ja neljäs projekti uudella Tankovainion asuinalueella. Ensimmäinen JM:n kohde alueella valmistui elokuussa 2015, toiseen kerrostaloyhtiöön asukkaat muuttivat sisään heinäkuussa 2016. Metsäkedossa ja Pihanurmessa on asuntoja yhteensä 68 kpl ja rakennettava kerrosala on kaiken kaikkiaan 3 450 neliömetriä.

- Luonnonkaunis Tankovainion alue saa jatkoa kahdesta maisemaa kunnioittavasta talosta, jotka on suunniteltu kohderyhmää kuunnellen. Yhteistyö NREP:n kanssa sujui erittäin jouhevasti, ja olemme mielissämme saadessamme olla mukana toteuttamassa heille näitä kohteita, kertoo JM Suomen Tankovainion projekteista vastaava projektinjohtaja Teppo Isokangas.

- Rahastomme sijoittaa uusiin vuokra-asuntoihin kasvukeskuksissa, pääasiassa pääkaupunkiseudulla. JM Suomelta hankittu kokonaisuus vastaa hyvin strategiaamme toteuttaa hyvillä sijainneilla laadukkaita mutta kohtuuhintaisia asuntoja. Asunnot, joihin sijoitamme toteutetaan NREP:n laatukonseptin mukaisesti normaalia laadukkaammilla materiaaleilla. Odotamme asunnoille vahvaa kysyntää sillä pienille asunnoille on selkeä tarve, toteaa johtaja Petri Valkama NREP:ltä.

Lisätietoja:

projektinjohtaja Teppo Isokangas, JM Suomi Oy, p. 040 510 5185, teppo.isokangas [at]jmoy.fi

johtaja Petri Valkama, NREP Oy, p. 040 833 7643, petri.valkama[at]nrep.com

JM Suomi Oy on osa JM AB –konsernia, joka on Pohjoismaiden johtava asuntojen rakentaja ja asuinalueiden kehittäjä. Konsernilla on toimintaa Ruotsissa, Suomessa ja Norjassa. Toiminnan pääpaino on asuntojen uudistuotannossa pääkaupunkiseuduilla ja isoissa kasvukeskuksissa. Yhtiö kehittää myös liikekiinteistöihin ja urakointitoimintaan liittyviä projekteja lähinnä Tukholmassa ja sen lähialueilla. JM pyrkii toiminnassaan pitkäjänteisyyteen ja toteuttaa kestävän kehityksen periaatteita. Konsernin liikevaihto on noin 1,6 miljardia euroa ja sillä on noin 2 400 työntekijää. Yhtiö on noteerattu NASDAQ Tukholman Large Cap -listalla. JM Suomi Oy on perustettu vuonna 2006.

NREP on johtava pohjoismainen kiinteistöihin erikoistunut pääomasijoitusyhtiö, jonka tavoitteena on tuottaa alan parasta riskikorjattua tuottoa fokusoiduilla investointistrategioilla. NREP on tähän mennessä keskittynyt pääasiassa moderniin logistiikkaan, vähittäiskaupan kiinteistöihin, pienvarastoihin (Pelican Self Storage) sekä asuntoihin. NREP on perustettu vuonna 2005 ja yritys on kerännyt 9 rahastoa ja toteuttanut Pohjoismaissa yli 200 kiinteistökauppaa tai kehitysprojektia, joista 80 on jo myyty. NREP on perustamisesta lähtien saavuttanut sijoituksilleen keskimääräisesti yli 20% vuotuisen tuoton (IRR), ylittäen joka vuosi yleisesti käytetyt vertailuindeksit. Suhdannevaihteluista huolimatta NREP:n rahastot eivät ole yhtenäkään vuonna jääneet negatiiviselle tuotolle. NREP:n hallinnoitava varallisuus on noin 3 miljardia euroa. NREP on täysin osakkaidensa omistama yritys, jonka palveluksessa on yli 70 alan ammattilaista Helsingissä, Tukholmassa, Kööpenhaminassa sekä Oslossa.